خدمات ساختمانی پایتخت

انجام نقاشی ساختمان و پتینه و کنیتکس و بازسازی ساختمان و رنگ نما و کاغذ دیواری و بلکا و کناف و ...

خدمات ساختمانی پایتخت

انجام نقاشی ساختمان و پتینه و کنیتکس و بازسازی ساختمان و رنگ نما و کاغذ دیواری و بلکا و کناف و ...

انجام نقاشی ساختمان و پتینه و کنیتکس و بازسازی ساختمان و رنگ نما و کاغذ دیواری و بلکا و کناف و ....

  • ۰
  • ۰

طبق گفته رییس سابق سازمان نظام مهندسی قدمت بالای ساختمان ، تنش های حرارتی شدید ایجاد شده و رعایت نکردن اصول ایمنی علل اصلی فروریختن ساختمان پلاسکو بود.
وی با اشاره به اینکه علت دقیق آتش سوزی توسط کارشناسان و مراجع قضایی پیگیری میشود گفت چون اسکلت ساختمان قلزی بوده و قدمتش به حدود 50 سال پیش باز میگردد تنش های حرارتی ایجاد شده باعث ریزش ساختمان شده و توجه نداشتن به اصول ایمنی هم تاثیر بسزایی داشته است.
سعید غفرانی در راستای تحلیل جنس اسکلت این ساختمان و مقایسه مقاودت ساختمان های بتنی و فولادی گفت حرارت و دمای بالای ناشی از وقوع آتش سوزی موجب تغییر ساختار فولادی و نتیجتا ریزش ساختمان شده است.
در حالیکه در سازه های بتنی به علت وجود پوشش سیمانی حرارت دیر تر به تاسیسات و سیمکشی برق میرسد و مدت زمان آسیب به ساختمان پایین می آید. پس ساختمان های بتنی در برابر آتش و حرارت نسبت به ساختمان های اسکلت فلزی مقاوم ترند اما پایداری هر دو در مقابل زلزله یکیست.
به گزارش کلینیک ساختمانی به تام به نقل از کانال مهندسین عمران مهندس امیر طه نوروزی در رابطه با چطور خراب شدن تمام ساختمان بر اثر ریزش طبقه دهم اینگونه توضیح داده است که : هنگامی که تمام یا بخشی از یک طبقه بر روی طبقه زیرین خود آوار شود طبقه پایینی برای تحمل چنین باری ساخته نشده در نتیجه تعدادی از المان های خود من جمله تیر ها را از دست میدهد.
پس از تکرار این اتفاق ستون ها اتصال خود را از دست می دهند واز چرخه باربری خارج میشوند. که در نتیجه پس از افتادن یکی از آنها سایر ستون ها که تحمل حمل بار اضافی را ندارند نیز سقوط میکنند.
همزمان با تمامی این پروسه بحران حرارتی فولاد هم وجود دارد زیرا فولاد حتی در حرارت های معمولی 80 در صد از مقاومت خود را از دست میدهد در صورتی که اگر ساختمان بتنی بود مدت بیشتری دوام و آورد .

  • ۹۶/۱۰/۲۲
  • خدمات ساختمانی تهران

پلاسکو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی